Количка
продукти: сума: лв

Национален телефон: 0700 11 001

Глутенът и отслабването

През последните години сякаш се наложи мнението, че глутенът е вреден и следва да се избягва. Храненето, в което отсъства глутен, става все по-популярно, а безглутеновите диети са вече мода. Т.е. остава впечатлението, че глутенът е нещо наистина опасно за здравето ни.

Но какво всъщност представлява глутенът и действително ли е така вреден? А вярно ли е, че ако се лишим от него, ще можем да отслабнем по-ефективно?

Какво е глутен?

Най-общо, това са група протеини, които се съдържат в пшеницата, ръжта, ечемика, овеса и изобщо във всички житни култури, макар съставът на белтъчната смес да се различава. Изключение прави оризът. Основното предназначение на тези протеини е да слепват продуктите. Това тяхно качество позволява да се приготвят тестени изделия без да се разпаднат.

Вреден ли е глутенът?

Именно това е големият въпрос. Тъй като глутенът се съдържа в житните култури, това означава, че го приемаме чрез хляба, пицата, кроасаните и изобщо тестените изделия. Макар че те присъстват в менюто на хората по целия свят, активната им консумация не е най-оптималният начин да поддържаме добра форма. Най-малкото заради лошите захари и въглехидратите. Но онова, което прави глутенът нежелан за мнозина е, че се разгражда в организма по-трудно.

При част от хората може да се появи и т.нар. глутенова непоносимост или целиакия. Тя се изразява чрез чревни смущения, болки в корема и отпадналост. Но успокояващото е, че проблемът засяга не повече от 1-2 на сто от хората.

Безглутеновите диети

Диетите, при които се изключва глутенът, стават все по-популярни. В основата им е отсъствието на въглехидрати в менюто. При тези хранителни режими тестените изделия се заместват от яйца, ориз, леща, плодове и зеленчуци, сирена, мляко, мюсли др. Привържениците на тези диети са на мнение, че изключването на глутена от менюто регулира нивата на кръвната захар и подобрява храносмилането. Някои съвременни диетолози смятат също, че приемът на жито може да предизвика по-бързо състаряване на кожата. Отделно, съдържащите се в пшеницата прости захари и въглехидрати създават риск от натрупването на излишно тегло.

Само че при изключването на храните, които съдържат глутен при здравите хора трябва да се има предвид, че това може да крие и някои опасности. Като например тази, че лишаването от дадени хранителни вещества създава дисбаланс в организма.

В крайна сметка, ако спрем да консумираме хляб, кроасани и други тестени изделия, със сигурност ще успеем да намалим теглото си поне малко и поне за известно време. Но неведнъж е ставало дума, че най-добрият подход е балансираното, т.е. разнообразно хранене, придружено от физическа активност и спорт.

Вярното решение

Ако се стремим да регулираме теглото си и да постигнем трайни резултати, най-добре е да се обърнем към доказани програми и специалисти, които ще ни дадат правилните насоки за преодоляването на нашия проблем. Програмата за трайно и безопасно отслабване, създадена от заслужилия треньор Иван Гарабитов, работи успешно вече години наред и създава рекорди в намаляването на излишното тегло.

И нека не забравяме, че добрата форма може да се постигне чрез промяна в начина ни на мислене и на живот. Затова българският „гуру“ на отслабването формулира пет основни принципа за дълголетие и здраве: правилното хранене, правилното пиене на вода, правилното мислене, правилното спортуване и правилното дишане.

Ако имате желание да направите качествена промяна в живота си, най-добре е да се свържете с Център Гарабитов, за да започнете да работите по индивидуална програма, която специалистите от центъра ще създадат специално за вас.

Офис София

офис София, Комплекс Есте,
ул. Самоков 28Г

Работно време:
Пон-Съб: 09:00 - 18:00 часа
Неделя: Почивен ден

office@garabitov.com

+359 897 701700
+359 2 8548766

Офис Пловдив

офис Пловдив, ул. Академик Петър Динеков №10

Работно време:
Пон-Пет: 09:00 - 17:30 часа
Събота: Почивен ден
Неделя: Почивен ден

office@garabitov.com

+359 899 915704
+359 32 696700
+359 32 693694